Reklamační řád

ento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) na zboží zakoupené prostřednictvím internetového obchodu provozovaného společností NOKOV s.r.o., IČ: 04167104, se sídlem Nosálov 53, 277 35 Mšeno (dále jen „prodávající“).


I. Uplatnění reklamace

  1. Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat, zda není poškozeno nebo zjevně vadné.

  2. Reklamaci může kupující uplatnit:

    • osobně v sídle společnosti,

    • e-mailem na info@nokov.cz,

    • písemně na adresu sídla společnosti,

    • prostřednictvím reklamačního formuláře dostupného na webu e-shopu.

  3. Reklamace musí obsahovat:

    • identifikaci kupujícího (jméno, kontakt),

    • číslo nabídky nebo objednávky,

    • označení reklamovaného zboží/služby,

    • popis vady,

    • požadovaný způsob vyřízení reklamace,

    • případně fotodokumentaci.


II. Lhůty

  1. Reklamaci doporučujeme uplatnit bez zbytečného odkladu, nejlépe do 2 pracovních dnů od zjištění vady.

  2. Prodávající rozhodne o reklamaci do 3 pracovních dnů, ve složitých případech do 30 dnů od jejího uplatnění.

  3. Pokud je k posouzení nutný výjezd na místo nebo demontáž, může být lhůta přiměřeně prodloužena.


III. Záruční doba

  1. Na běžné zboží (např. pohony, náhradní díly) se vztahuje zákonná záruka 24 měsíců.

  2. Na zboží vyráběné na míru (např. hliníkové ploty, brány, branky) se vztahuje záruční doba dle záručního listu NOKOV, který je součástí dodávky.

  3. U některých výrobků může být záruka stanovena individuálně (např. omezení cyklů, lakované povrchy apod.).


IV. Reklamace zboží na míru

  1. Reklamace se vztahuje výhradně na vady materiálu a zpracování.

  2. Nevztahuje se na vady vzniklé:

    • nevhodnou stavební připraveností (např. špatně zabetonované sloupky),

    • neodbornou montáží provedenou kupujícím nebo třetí osobou,

    • nesprávným používáním, neúdržbou nebo zásahem do výrobku,

    • povětrnostními vlivy nebo běžným opotřebením.

  3. Záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávnou montáží pohonů bran, pokud nebyly instalovány autorizovanou osobou nebo nebyl dodržen návod k montáži.


V. Způsob vyřízení reklamace

  1. Oprávněná reklamace bude vyřízena jedním z těchto způsobů:

    • opravou výrobku,

    • výměnou výrobku nebo části,

    • slevou z kupní ceny,

    • vrácením kupní ceny (v odůvodněných případech – např. u podstatné vady).

  2. Pokud je reklamace neoprávněná, bude kupujícímu zasláno odůvodnění.

  3. Náklady na dopravu vadného zboží k reklamaci hradí kupující. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na úhradu nutných nákladů dle zákona.

  4. V případě, že není možné vadné zboží dopravit k reklamaci (např. zamontovaný plot, brána, pohon), provede prodávající diagnostiku přímo na místě u zákazníka na své náklady. Pokud se však reklamace ukáže jako neoprávněná, má prodávající právo na úhradu všech nákladů souvisejících s výjezdem: zejména náklady na dopravu, čas strávený cestou a posouzením, a případné další výdaje.


VI. Další ujednání

  1. Reklamaci lze uplatnit pouze na zboží zakoupené u prodávajícího.

  2. V případě záručního servisu poskytovaného subdodavatelem je prodávající oprávněn předat reklamaci příslušnému výrobci.

  3. V ostatním se vztahy řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.


VII. Kontakty pro reklamace

NOKOV s.r.o.
Nosálov 53, 277 35 Mšeno
E-mail: info@nokov.cz
Tel.: +420 602 835 555
https://eshop.nokov.cz